"EVERY JOURNEY IS TO APPRECIATE "HIS" CREATIONS"..................."THOSE WHO DO NOT TRAVEL READ ONLY ONE PAGE",,,,,,,,,,,,,,,,,

Tips merancang percutian impian anda!

Semua orang pasti mempunyai destinasi percutian idaman. Untuk jadikan percutian anda sebuah realiti, kami kongsikan beberapa tips kepada anda:

1. Tempah tiket penerbangan sekurang-kurangnya 6 bulan awal sebelum tarikh bertolak dan buat perbandingan harga beberapa Airlines.


2. Pilih penerbangan yang mempunyai pelbagai optional.
Penerbangan yang mempunyai pelbagai optional adalah seperti Air Asia. Air Asia mengamalkan konsep jika anda mahu servis tersebut, anda perlu membayarnya dengan caj tambahan seperti check in luggage, tempat duduk, makanan , insurans dan sebagainya. Tetapi jangan lupa untuk bandingkan juga dengan penerbangan komersial kerana kadangkala, anda hanya cuma tambah RM200-300 per tiket untuk dapatkan servis yang lebih baik. Terutama untuk penerbangan jauh yang mengambil masa 6 jam dan ke atas.

3. Tempah hotel melalui 3rd Party.
Anda boleh membuat tempahan hotel melalui Agensi Pelancongan . Selain menawarkan harga lebih murah berbanding walk in di hotel, anda dapat pastikan bahawa hotel anda adalah Guarantee sebelum anda sampai di sana.



4. Kaji "things to do" di destinasi tersebut
'Things To Do' dapat membantu anda untuk melawat tempat-tempat "MUST VISIT" oleh pelancong dan mungkin dapat membantu anda untuk membeli belah di sana.

5. Insurance Perjalanan
Sila pastikan anda mengambil insurans perjalanan supaya anda mempunyai perlindungan ketika kecemasan seperti kecurian dan kemalangan.






No comments: